Bomandsblog

Gør din webshop mere personlig

Det er en god ide at gøre din webshop mere personlig. Mennesker har det nu en gang med at lytte mere til mennesker end til så meget andet, og derfor er det at få et personligt præg på din webshop også en god ting for dine salgstal. Der er flere måder at bringe lidt personlighed ind i en webshop, og herunder får du et par tips til, hvordan du kan gøre din webshop lidt mere personlig.

For at en hjemmeside og webshop ikke bare skal være en masse ettaller og nuller, computeren tolker til et billede, men en afspejling af den eller de personer bag butikken, så kan du med fordel lave en side, der handler om dig eller dit hold. Her er der langt hen ad vejen fri leg, for det kan handle om alt fra, hvorfor du lavede denne webshop, hvorfor direktøren synes, han er i spidsen for verdens bedste foretagende, og til hvorfor alle medarbejdernes hjerter banker for at få dine skønne produkter ud til de ventende kunder. Vis med denne del af siden, at det er personer md bankende hjerter, der gerne vil sælge kunden en bestemt ting – ikke en masse robotter og maskiner. Med til dette kan også høre at slå ind på et bestemt sprog, som går gennem alle sider og produktbeskrivelser. Igen er der meget brede rammer, men sproget skal passe til butikken og sortimentet.

url

Husk at snakke personligt til din kunde. Især hvis man kan tilmelde sig nyhedsbreve eller tilbudsemails har du som ejer eller ansvarlig for en webshop mulighed for at snakke meget direkte til dine kunder. Ved at kigge på tidligere køb kan man også snige sig til at sende en mail en gang imellem med tilbud eller nye produkter, som bare passer perfekt til lige præcis den kunde, der modtager mailen. Det er lige før, du kan agere personlig assistent eller personlig shopper for din kunde – så kan man da tale om at blive personlig. Emails kan være en meget direkte måde at nå sine kunder på, og det gør det også til en meget personlig metode. De elektroniske breve er også en god måde at sende nogle personlige tilbud til dine kunder. Tanken bag tilbuddene er den samme som bag emails med nye produkter, men de har endnu et lag. En følelse af at handle med en lokal, som siger ”fordi det nu er dig, så får du den lidt billigere. ”

Din kunde hører hjemme et sted, og her er endnu en måde at gøre din kontakt med kunden personlig på. Hvis du har produkter, der henvender sig specielt til en bestemt landsdel, så er det jo givet, at minde kunden om det, men hvis der er noget, der trender i et bestemt område, så kan det også være en god ide at se, om kunden ikke vil med på den trend. Det er ikke nødvendigvis en trend i form af en bølge af eksempelvis blåt tøj, men måske er det meget populært at købe solhatte i sommerhusområdet, fordi det er sommer.

Under alle omstændigheder har du mulighed for at vide en del om dine kunder. Det kan du udnytte til at skræddersy noget af det, der dukker op på kundens skærm. Det kan være, der er blevet søgt meget på sommerkjoler for nylig, og så er det jo oplagt at vise et par sommerkjoler frem fra den nye kollektion. Udnyt din viden om den enkelte kunde til at vise, at du handler med ham eller hende lige nu – det er ikke hr. hvem-som-helst, der sidder bag skærmen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *